Nu hände det igen....

Hundarna och jag var på en långpromenad idag på fm,vi brukar gå mot Skönsberg,förbi Ryds Glas vid motorvägen ,över bron mot fd Sveriges Radio o sen hem,ca 3 km.När vi skulle gå förbi Ryds Glas kom det plötsligt en hund utfarande från en verkstad,utan koppel,rakt emot mig o hundarna.Efter hunden kom tydligen husse eftersom han skrek o viftade med armarna:kom hit ,stanna osv.Jag försökte att inte visa mina hundar att jag blev rädd,ställde mig framför dem och försökte att mota bort den utspringande hunden,nu kom husse ikapp den hunden innan det hände ngt allvarligt men för mina hundar blev dem sekunderna väldigt långa.Dante har varit med om en sån här siuation förut,så han tillbringade resten av promenaden med att stanna o titta bakåt o försäkra sig om att ingen hund kom springande efter honom.Jag blir så trött på folk som inte kan förstå att man ska hålla sina hundar kopplade,oftast handlar det om större hundar ,och de tror att de har full koll på sina djur.Jag ryser vid tanken ,tänk om jag hade gått förbi m en liten valp...............


Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag är allergisk mot sådana här berättelser!!!!Fy och usch...

2009-06-08 @ 13:34:56
Postat av: Monica

Håller med dig!!!

2009-06-08 @ 13:42:51
URL: http://tretaxar.blogg.se/
Postat av: Ulla Stålnacke Vestergren

Hej! Det samma säger jag. Min normalstora Milou har råkat ut för utrusande stora hundar som sett hotfulla ut i hans ögon, en gång som valp och en gång som unghund. Numera börjar han skälla så fort han ser en hund komma emot honom. Vi har försökt jobba bort det men han är tyvärr livrädd. Hälsningar Ulla

2009-06-08 @ 15:45:36
URL: http://www.kalyanas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0